Belépő tudás az R birodalmába: pipa.

Négy hónapot adtam magamnak megtanulni az R-t. Magam sem hittem benne, de sikerült. Két és fél hónap volt, mire a Courserán kipipálhattam az összes Data science kurzust. Az összeset. Aztán "amolyan hobbiból" végigelemeztem egy egész adatbázist, és az eredményeket el is küldtem az elsőszerzőnek az általam belőtt határidőre. Majd az egészet felraktam online, hogy legyen referenciamunka a honlapomon (ez még tart, de már szinte kész). Szeretném érzékeltetni a helyzet jelentősségét: ez kb. olyan, mintha egy vöröshangya-tudós összerakta volna a perpetuum mobile-t. Minimum Nobel-díjas helyzet. 

Nagyon régen éreztem magamat annyira "sínen" és formában, mint az utóbbi 4 hónapban. Minden nap új kihívást tartogatott, minden nap elértem egy célt, és látványosan fejlődtem, amire olyannnyira ki voltam éhezve az utóbbi 18 hónapban... Már 4 nap munka után is újraírtam volna az első napi elemzést, mert 4 nap alatt annyit fejlődtem, hogy cikinek éreztem a kezdetleges megoldásaimat. Effektíve addiktív volt: minél többet csináltam, annál nagyobb volt a sikerélmény. Nomeg egyre nagyobb fejlődésre volt szükségem ugyanazon sikerélmény eléréséhez. Az elején örültem, ha egy nyomorult sort ki tudok törölni az adatbázisból (nyugi, csak egy 17 éves keveredett a mintába...), hiszen ez konkrétan fél napnyi munkámba került... A végén pedig már egy egész "loop" kellett a "for" cikus helyett az elégedettséghez (mert egy kedves ismerősöm ahelyett, hogy heves dicsérettel fogadta volna, hogy én játszi könnyedséggel írok "for" ciklust, átküldött egy cikket, amiben nem átalltak azt írni, hogy a "loop" sokkal menőbb, mint a "for". Persze, hogy felhívás volt keringőre... A nem programozó olvasók meg higgyék el nekem, hogy ez menő.). Lényeg a lényeg, hogy nem hittem volna, hogy az én bölcsész-statisztikus agyam előbb-utóbb képes lesz megírni egy teljes cikknyi adatelemzést R-ban. Ezt hatalmas sikernek tekintem. Ami viszont ennél is jobb érzés, az az, hogy borzasztóan élveztem minden pillanatát. Képes lettem volna reggeltől késő estig csak ezzel foglalkozni. Teljes flow-ban voltam 4 hónapig. Mint a régi szép időkben, mikor az első elemzések, és főleg az első cikkeim születtek... 

Én igazán ezt szeretném egész életemben csinálni. Adatot elemezni. 

Addig viszont bejelentkezem jutalmul egy egyéni sminktanácsadásra, s még talán a masszőrömhöz is ;)