Tűzriadó volt

Tegnap este fél 10 magasságában szólalt meg a sziréna a folyosón. Persze Dávid épp ma van kimenőn, én itthon tökegyedül. Kinézek: egy lélek sincs a folyosón. Na de ez Németország, gondoltam, a szabály az szabály, szóval vettem a kabátot és lecaplattam a lépcsőn a negyedikről anélkül, hogy bárkivel is összefutottam volna útközben. Lent ketten ácsorogtak (két indiai férfi), és méricskéltük egymást: vajon milyen nyelven kezdjünk kommunikálni. Végül nyert az angol - szerencsémre. Pániknak semmi nyoma, de szépen lassan egyre többen vánszorogtak le csak úgy, otthoni ruciban, vagy már pizsomában, kabáttal. A beszélgetés során valahogy kiderült, hogy itt mindenki a Zalandohoz affiliálódik (ahol Dávid dolgozik és akiktől kaptuk a lakást 1 hónapra), ami rögtön megadta a közös kezdőhangot. Egyetlen indiai srácnak volt annyi esze a nagy beszélgetés közepette, hogy ha már a tűz miatt beszélgetünk ilyen jókat, akkor talán kéne telefonálni a céges biztonsági számra, hogy csináljanak már valamit (bár nem tudom, miért nem jutott eszünkbe közvetlenül a tűzoltókat hívni). Közben éltem a lehetőséggel, és megtudakoltam, hogyan lehet mosni a mosókonyhában, valamint egy közeli, jó kenyeret árusító pékségre is kaptam javaslatot. 

Kb. 3 perc múlva ki is jöttek a tűzoltók, igen kellemetlen frekvencián szirénázva, és rögtön 4 nagy autóval. A bejárattól messzebb toloncoltak minket, és elég komoly szerelésben bement kb. 10 tűzoltó. Aztán egy sem jött vissza. Jobb dolgunk nem lévén elkezdtünk ismerkedni. Kiderült például, hogy az egyik srác szingapúri, a másik pedig a data science csapatot erősíti, amire persze azt is elfelejtettem, hogy ég a ház, és töviről hegyire kikérdeztem, hogy mit csinál. Ennek a srácnak amúgy irtó helyes indiai felesége volt, szóval gyorsan facebook friendship-et cseréltünk, és megbeszéltünk másnap négyesben egy italozást. Nagyjából fél 11-re állt vissza a rend, amikoris csak annyit közöltek velünk, hogy valószínűleg "false alarm" volt. Naremek. Legalább megismertem a szomszédokat, és Dávid "gólya-kollégáit".  

(és naná, hogy fotóztam nektek :)   )

img_20170505_221227.jpg