Molyháború, befejező epizód

Mosolyogva olvastam egy kezdő háborúzó cuki történetét az indexen. Amatőr! 

Egyúttal büszkén jelentem, hogy kb. 2 hónapja nem találkoztam mollyal. Najó, múlt héten Dávid lecsapott egyet, de ez simán bejöhetett kintről. 

A tanulságok: 

1. nyilván át kell válogatni a spájz (és hasonló helyek) teljes étel-felhalmozódását, és ami kicsit is gyanús, mert pl. pókhálószerű izék vannak benne, azt ki kell dobni, majd gyorsan levinni a szemetest, hogy ne másszanak vissza. 

2. A maradék, csalogató élelmiszereket (rizs, tészta, aszalt dolgok, müzli, magvak, etc.) be kell műanyagdobozolni, de abból is csak légmentesen záródót szabad használni. Nekem az ikeás jött be, ami több méretben is kapható. Itt jegyezném meg, hogy tényleg kegyetlen és elszánt voltam minden fertőzés-gyanús kajával, böcsülettel kidobtan őket, és még ennek ellenére is felfedeztem kb. 3 héttel később 4db molyt a rizsesdobozban. De legalább a szeparálás következtében nem áradtak szét a spájzban, és nem kellett minden elölről kezdenem...

3. A szekrényben mindent át kell törölni ecetes ronggyal. Meglepően hamar kimegy a szaga. 

4. A visszapakolás után szereljetek fel egy ragadós molycsapdát lehetőleg több helyre is (az egyiket a spájzba). Ez csak tünetjelző amúgy, mert az igazi kárt a lárvák okozzák, amik nem strapálják magukat a papírra mászással, ha van helyette dió. De ha a papírra rászáll egy moly, akkor ismét lehet (kell..) csatát indítani. 

5. Helyezzetek el szagos csomagocskákat (jobbhíjján egy vattapamacs is megteszi) a lakás több pontján. Erre mehet levendula, rozmaring, fahéj (olaj), teafaolaj, de tulajdonképpen bármilyen erős szagú szer megteszi. Ez nálunk (egyelőre) rendkívül hatékony preventív szernek bizonyult, és csak néhány napig van ember-elrettentő szaga. 

+1 ha a fenti akciókat megtettétek, és még mindig van moly, akkor eséllyes, hogy más védett helyen bujkálnak, mert a fát pl. nagyon szeretik. Tipikusan ilyen hely a szekrény háta mögötti rész, ahol minden széltől óvva vannak a dögök. Ekkor nincs más hátra, mint megbolygatni a fészket, és ha felszáll onnan molylepke, akkor szét kell szedni a szekrényt... 

Ezennel a mi háborúnkat befejezettnek tekintem, és kikiáltom a köztársaságot!

 

 

 

Címkék: molyháború